DOLAR 38,1588 0.3%
EURO 43,6101 1.61%
ALTIN 3.957,732,27
BITCOIN %
İstanbul

PARÇALI AZ BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Diyar Web Tasarım Banner
Bakan Uraloğlu: Nüfusumuzun yüzde 86.5’i çevrimiçi
120 okunma

Bakan Uraloğlu: Nüfusumuzun yüzde 86.5’i çevrimiçi

ABONE OL
13 Temmuz 2024 01:24
Bakan Uraloğlu: Nüfusumuzun yüzde 86.5’i çevrimiçi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin 2024’te internette geçirdiği süreye bakıldığında günde 7 saat 6 dakika ile dünyada 19. sırada yer aldığını belirterek, nüfusun yüzde 86,5’inin internet kullanıcısı, yüzde 93,8’inin mobil bağlantı sahibi ve yüzde 67,4’ünün sosyal medya kullanıcısı olduğunu bildirdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, her yıl dünya genelinde dijital verileri raporlayan We Are Social ve Meltwater’ın hazırladığı Dijital 2024 Global Genel Bakış ve Türkiye Raporu Nisan ayı verilerini değerlendirerek, dünya genelinde cep telefonu kullanım oranının 2024 yılında yüzde 69’u aştığını söyledi. Bakan Uraloğlu, “2024 itibarıyla dünya çapında 5,65 milyar insan cep telefonu kullanıyor. Geçtiğimiz yıl tekil mobil kullanıcı sayısı yüzde 2,4 artış göstererek 133 milyon yeni kullanıcıya ulaştı.” dedi. Dünya genelinde de internet kullanımının büyük bir artış gösterdiğini belirten Uraloğlu, 2024’te dünya nüfusunun yüzde 67,1’inin yani 5,44 milyar insanın çevrimiçi olduğunu ifade etti.

Küresel internet kullanıcı sayısının önceki yıla göre yüzde 3,4 arttığını bildiren Uraloğlu, “2024 Nisan verilerine göre dünya genelinde 5,07 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunuyor. Bu, toplam küresel nüfusun yaklaşık yüzde 62,6’sına denk geliyor. Sosyal medya kullanıcı artışı son aylarda yavaşlamış olsa da yıllık yüzde 5,4’lük bir büyüme ile yeni kullanıcı sayısındaki artış 260 milyon civarında oldu.” diye konuştu.

İNTERNETTE GEÇİRİLEN ORTALAMA SÜRE GÜNDE 7 SAAT

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin toplam nüfusa göre interneti benimseme bakımından yüzde 86,5 oranıyla dünya sıralamasında 36. sırada bulunduğunu ifade etti. Uraloğlu, internette geçirilen sürenin günde ortalama 7 saat civarında olduğunu belirterek, “Ülkemiz son yapılan ölçümlere göre internette geçirilen süreye bakıldığında günde 7 saat 6 dakika ile dünyada 19. sırada yer alıyor.” diye konuştu. 

“NÜFUSUMUZUN YÜZDE 93,8’İ MOBİL BAĞLANTI SAHİBİ”

Uraloğlu, Türkiye’de internet kullanımına dair istatistikleri de paylaşarak, “Nüfusumuzun yüzde 86,5’i internet kullanıcısıyken, yüzde 93,8’i mobil bağlantı sahibi ve yüzde 67,4’ü sosyal medya kullanıcısı. Rapora göre, hücresel mobil internet için ortalama indirme hızı 37,66 Mbps, sabit internet ortalama indirme hızı ise 41,90 Mbps.” ifadelerini kullandı. Uraloğlu, Türkiye’de internet kullanımının başlıca 5 nedenini de açıklayarak, “İnternet kullanımımızın en yaygın nedenleri arasında bilgi bulmak, haber ve etkinliklerden haberdar olmak, bir şeyin nasıl yapılacağını araştırmak, ürün ve marka araştırması yapmak ile aile ve arkadaşlarla iletişimde kalmak gibi amaçlar bulunuyor.” dedi.

Dünya çapında sosyal medya kullanıcı sayısının pandeminin başlangıcından bu yana yüzde 35’e yakın arttığının ve son 3 yılda 1 milyara yakın yeni kullanıcının sosyal medya kullanmaya başladığının altını çizen Bakan Uraloğlu, “Kullanıcı sayısındaki büyüme geçtiğimiz yıl önemli ölçüde yavaşlasa da sosyal medya kullanıcı sayısı halen artmaya devam ediyor. 2013 yılında 1,7 milyar, 2018’de 3,46 milyar olan kullanıcı sayısı Nisan 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 5,4 artış ile 5,07 milyara ulaştı.” şeklinde konuştu. 

EN ÇOK KULLANILAN SOSYAL MEDYA PLATFORMU INSTAGRAM

Bakan Uraloğlu, Dijital 2023 Global Genel Bakış ve Türkiye Raporu’ndaki verileri de anımsatarak, kullanıcı başına aylık sosyal medya kullanımında ilk sırayı 21 saat 24 dakika ile Instagram’ın, ikinci sırayı ise 20 saat 54 dakika ile TikTok’un aldığını söyledi. Bakan Uraloğlu, “Yapılan araştırmanın sonuçlarına baktığımızda Türkiye’de sosyal medya hesaplarından takip edilen profillerin başında arkadaşlar, aile ve tanıdığımız insanlar geliyor. Bunu, satın aldığımız ve satın almak istediğimiz markalar, televizyon şovları ya da kanallar ile eğlence içerikleri, fenomenler ve parodi hesaplar takip ediyor. Dünyada sosyal medyada fenomenlerini takip etme oranına göre Türkiye diğer ülkelere göre yüzde 11,7 ile 49. sırada bulunuyor.” dedi. 

TÜRKİYE E-TİCARETTE YÜZDE 64,6’LIK ORAN İLE DÜNYADA 3. SIRADA

Uraloğlu, 2023 yılındaki rapora göre, dünya genelinde her hafta çevrimiçi satın alım yapan internet kullanıcıları incelendiğinde Türkiye’nin e-ticarette yüzde 64,6’lık oran ile dünyada 3. sırada yer aldığını kaydetti. Bakan Uraloğlu sözlerine şöyle devam etti:

“Ücretsiz teslimat imkanının satın alma sürecinde kullanıcılar tarafından dikkate alınan en önemli faktör olduğunu vurgulayarak, “Ücretsiz teslimat, kolay iade politikası, kuponlar ve indirimler, hızlı ve kolay ödeme ile müşteri yorumları gibi etkenler vatandaşların çevrimiçi alışverişe yönelmesinde en önemli tercih sebepleri olarak karşımıza çıkıyor.

Yeni marka, ürün ve hizmetleri keşfeden kullanıcılar incelendiğinde de kullanıcıların yüzde 36,8’i sosyal medya reklamları aracılığıyla bu markaları keşfettiğini söylüyor. Bu sıralamayı, arama motorları, televizyon ve uygulama reklamları ile marka veya ürünlerin internet siteleri takip ediyor.”


En az 10 karakter gerekli





HIZLI YORUM YAP
ankara escort İstanbul Escort Gaziantep Escort Antalya Escort İstanbul Escort beylikdüzü Escort esenyurt Escort Esenyurt Escort deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler şişli Escort Avrupa Yakası Escort bakırköy escort esenyurt escort beylikdüzü escort avcılar escort beylikdüzü escort esenyurt escort şirinevler escort bakırköy escort şişli escort taksim escort порно видео betpuan betpuan betpuan alanya escort casino siteleri slot siteleri Mariobet Mariobet Giriş

SKYPE: live:d434eb2001a206b2