HABER7
Yerel seçimlere kısa süre kala İstanbulluların karşısına “hizmet” algısıyla çıkmak için gayret gösteren CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediye başkan adayı Ekrem İmamoğlu bir kez daha AK Parti’nin icraatıyla boy gösterdi.
Ekrem İmamoğlu’nun bugün (18 Mart 2024) açılışını gerçekleştirdiği Ataköy-İkitelli metrosunun projesi, ihalesi, başlangıcı ve büyük bölümü İBB’nin AK Parti döneminde yapılmıştı.
Böylelikle AK Parti belediyeciliği, İBB’yi kaybedişinin 5 yıl / 1.814 gün sonrasında bile İstanbul’a eser kazandırmış oldu.
Peki Ataköy-İkitelli metrosunun hikayesi nasıl başladı?
KADİR TOPBAŞ’IN İSTANBULA VURDUĞU ‘DEMİR AĞ’ MÜHRÜNÜN ESERİ
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni 2004-2017 yılları arasında kesintisiz olarak 13 yıl yöneten AK Partili Kadir Topbaş’ın “Her Yerde Metro, Her Yere Metro” anlayışıyla gerçekleştirdiği projeler arasında Ataköy-İkitelli metrosu da yer alıyordu.
♦ 13,4 kilometrelik Ataköy-İkitelli metrosu Eylül 2015’te ihale edildi.
♦ Ağustos 2017’de TBM (Tünel Açma Makinesi) montajı gerçekleştirildi.
♦ Kadir Topbaş, Ataköy İkitelli metro hattının 2019’un ilk yarısında açılacağını duyurdu.
– Fakat 2019 yılında İstanbul’a kabus gibi çökülen döneme girildi.
♦ 31 Mart 2019’da gerçekleştirilen, 23 Haziran 2019’da tekrar edilen seçimlerle İBB, CHP’li Ekrem İmamoğlu’nun yönetimine geçti.
İLK İŞ OLARAK KADİR BAŞKAN’I SİLDİ
♦ İmamoğlu yönetimi, İBB’nin efsane başkanı merhum Kadir Topbaş’ın Ataköy-İkitelli metrosu ile ilgili bütün içeriklerini İBB’nin resmi internet sitesinden kaldırdı.
♦ 2019 yılında bitirilmesi beklenen ve büyük ölçüde tamamlanmış olan metro, CHP döneminde “yavaş belediyecilik hızlı reklamcılıktan” nasibini aldı.
♦ Ataköy-İkitelli metrosunun TBM kazıları Haziran 2020 tarihinde tamamlanabildi.
“2022’DE AÇILACAK”TI
♦ CHP’li İmamoğlu 20 Mayıs 2020’de “TBM Kazı Tamamlama Töreni” düzenledi.
– İmamoğlu, bu törende yaptığı konuşmada, 2021 yılında hattın kısmi olarak devreye alınacağını ifade ederken, “2022’nin ilk çeyreğinde Ataköy İkitelli metrosunun tamamını devreye koyacağız” dedi.
♦ Ataköy-İkitelli metrosunun sadece 2 durağını bitirebilen CHP’li İBB, Bahariye ve Masko istasyonlarının açılışını 29 Mayıs 2021’de yaptı.
– İmamoğlu, kazı tamamlama töreninin ardından Ataköy-İkitelli metrosu için ikinci defa tören düzenlemiş oldu.
GECİKMELİ AÇILIŞ DA GECİKTİ
Fakat hesap tutmadı.
♦ İmamoğlu’nun “2022’nin ilk çeyreğinde açılacak” dediği Ataköy-İkitelli metrosu, söz verildiği gibi 2022 yılında açılmadı.
♦ Ataköy-İkitelli metrosu 2023 yılında da açılmadı.
5 YIL SONRA BİTTİ
♦ Metro, 31 Mart 2024 yerel seçimlerine 18 gün kala, 18 Mart 2024’te devreye alındı. CHP’li İmamoğlu, 18 Mart’ta bir kez daha Ataköy-İkitelli metrosu için tören düzenledi.
♦ İmamoğlu törende, metronun planlamasını, projesini, ihalesini ve büyük kısmının inşasını gerçekleştiren merhum Kadir Topbaş’ın ismini bile anmadı.
1 METRO 3 TÖREN
♦ Böylelikle; büyük ölçüde AK Parti belediyeciliğinin İstanbul’a kazandırdığı Ataköy-İkitelli metrosunu CHP’li Ekrem İmamoğlu 5 yılda bitirebildi.
♦ İmamoğlu, Ataköy-İkitelli metrosu için toplamda 3 kez tören düzenledi.
♦ AK Parti icraatının açılışını yapan İmamoğlu, İstanbul’da bir AK Parti icraatını daha gecikmeli olarak açmış oldu.
NE YAPTIYSA AK PARTİ’NİN ESERİ İstanbul’da son 5 yılda açılan bütün metro hatları, İBB’nin AK Parti döneminde yapımına başlanan metrolardı. O raylı sistemler şunlar: • Yıldız-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu, • Bostancı-Dudullu Metrosu, • Haliç Tramvayı, • Hisarüstü-Aşiyan Fünikileri, • Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu 1. etabı, • Ataköy-İkitelli Metrosu. CHP’li İmamoğlu’nun İBB döneminde İstanbul’da sıfırdan hiçbir metro projesi gerçekleştirilmedi. |
GÜNDEM
22 Aralık 2024SPOR
22 Aralık 2024GÜNDEM
22 Aralık 2024SPOR
22 Aralık 2024SPOR
22 Aralık 2024GÜNDEM
22 Aralık 2024GÜNDEM
22 Aralık 2024